آبدارچی و نیرو های خدماتی

 اهداف یادگیری این دوره مهارتی و تخصصی

شرکت کنندگان در این دوره با اصول پذیرایی و تشریفات، ظاهر و پوشش مناسب، روش نظافت و بهداشت و آداب معاشرت مدرن با مدیران، همکاران و مهمانان، با روشی نوین و کاربردی و به شکل عملی آشنایی پیدا می کنند.

* ضرورت آموزش آداب تشریفات و چیدمان اسباب پذیرایی و معاشرت آبدارچی (کارگاه فشرده)

نیروهای خدماتی به عنوان ویترین هر سازمانی قلمداد می شوند، پس باید از کارایی نسبتا خوبی برخوردار باشند.

اهمیت این موضوع به این دلیل است که از اولین قضاوتی که در مورد یک سازمان در مراجعه اولیه بر اساس نظم ظاهری و یا بی نظمی محیط صورت می گیرد، تا آخرین لحظه ی حضور که با خاطره ی یک پذیرایی حرفه ای که از آن سازمان در ذهن می ماند را میتوان به نقش نیروهای خدماتی و پذیرایی گره زد.پس باید کاملا آموزش دیده و دارای تجربه لازم برای انجام کارهای محوله باشند.

سرفصل های کارگاه آموزشی آبدارچی و نیروی خدماتی

  1. اصول بهداشت و آراستگی( فردی / محیط / ابزار)
  2. ویژگی های ظاهری کارکنان و پیراستگی
  3. قوانین عمومی ایمنی در کار
  4. استانداردها و الگوهای رفتاری
  5. استانداردهای آبدارخانه
  6. آداب معاشرت رفتاری با مدیران / همکاران / مهمانان
  7. چگونگی ورود به اتاق مدیران
  8. آداب و نحوه ایستادن و راه رفتن
  9. انتظارات مدیران از پرسنل خدماتی
  10. استانداردهای عمومی پذیرایی
  11. نحوه چیدمان در جلسات
  12. اصول و مراحل تشریفات
  13. نحوه سرو نوشیدنی ها
  14. نحوه پذیرایی در جلسات مختلف
  15. نحوه برخورد با میهمانان ویژه