آموزش کارکنان رستوران

در بینا مدیران، با بکار گیری روش کوچینگ در تمام آموزش ها، در تلاش هستیم حداکثر بازدهی را استخراج کنیم...

** کلینیک بینا مدیران، تنها موسسه آموزشی در ایران که  20 سرفصل تخصصی ویژه سرگارسون های  رستوران های ایرانی / فرنگی دارد**

* اهداف یادگیری این دوره مهارتی و تخصصی

سرگارسون حرفه ای، می تواند در ایجاد و ماندگاری یک تجربه مثبت از غذا و فضای یک مجموعه پذیرایی، نقش اساسی را در ذهن مشتریان ایفا کند.

شرکت کنندگان در این دوره، با اصول رفتار حرفه ای، آداب تشریفات و معاشرت و چگونگی انجام وظایف کاری بر اساس جدیدترین روش های مشتری مداری آشنایی پیدا می کنند و منجر به افزایش رضایت مشتریان و سود رستوران می گردند.

* ضرورت آموزش آداب معاشرت و اصول تشریفات و پذیرایی ویژه سرگارسون (کارگاه فشرده)

سرگارسون ها در حین حضور مشتریان در مجموعه های پذیرایی به عنوان میزبان قرار می گیرند، نه تنها صاحبان مجموعه از آنها می خواهند، بلکه این توقع مشتریان است که با توجه به نوع رستوران، استانداردهای خاص آداب معاشرت و اخلاق حرفه ای را رعایت کنند.

                                                             

20 سرفصل تخصصی این دوره کارگاه آموزشی

  1. اصول بهداشت و آراستگی (فردی و نوع پوشش/ محیط رستوران و خوابگاه/ میز و لوازم پذیرایی).
  2. آداب ایستادن و حریم اجتماعی و محدوده استقرار بر اساس شرایط محیطی و آناتومی بدن.
  3. نحوه استقبال و بدرقه مهمانان (استاندارد حرکت و سرعت دست ها، پاها و طرز راه رفتن و...).
  4. تاثیر جملات مثبت و منفی و کیفیت صدا در ارتباطات شفاهی با مشتریان و ایجاد حس شوق.
  5. مباحث نگاه از لحاظ نوع، محدوده، مدت زمان و بررسی زوایای استاندارد در ارتباط چشمی با مخاطبان.
  6. چگونگی تائید دادن به درخواست های مشتریان و نحوه ارجاع یا پاسخ دادن به سوالات آنها.
  7. چگونگی پیشنهاد دادن اقلام منو و تکنیک های افزایش فروش سفارشات سودآور مشتریان.
  8. آموزش منوی کافی شاپ و بررسی خواص و تفاوت های آن ها (قهوه ها، دمنوش ها، دسر و شیک ها و...).  
  9. تکنیک های برخورد با شکایات مشتریان ناراضی از سرویس دهی و حفظ و افزایش رضایت آنان.
  10. الزامات و بررسی انواع طرز لبخند در هنگام معاشرت حضوری با مشتریان.
  11. بررسی فرهنگ های سرو و طرز چیدمان لوازم و اسباب پذیرایی و نحوه سفارش گیری و سرو در ایران.
  12. چگونگی تفکیک و جمع آوری لوازم و مواد برگشت پذیر و طرز دوباره آماده کردن میز و صندلی ها و یا آلاچیق ها برای مهمانان بعدی.
  13. اصول آداب معاشرت در مواجهه با مشتریان سالمند و کودکان.
  14. کنترل خشم و مدیریت عواطف و احساسات و هیجانات (EQM).
  15. آموزش نحوه قدردانی و تشکر از مشتریان با گفتار  و زبان بدن.
  16.  آموزش اصول و روند پذیرایی از مهمانان رزرو در مراسم و رویدادهای ویژه VIP .
  17. کاهش لهجه با چهار تکینک کاربردی و بهبود ارتباطات کلامی.
  18. آموزش ارتباط سرگارسون با مهمانان خارجی و سفارش گیری از آنها (عربی- انگلیسی- فرانسه).
  19. ایجاد و افزایش انگیزه و رغبت در حین کار در رستوران و ارتباط با مشتریان و سایر همکاران.
  20.  آموزش طب کار و رفع خستگی و بهبود سلامت و انرژی کارکنان و جلوگیری از بیماری آنها).

>>  آموزش کارکنان به روش کوچینگ چیست؟

کوچینگ، روشی کاربردی در آموزش است که در آن به جای تدریس گروهی در آموزشگاه، آموزش در محل کار و در حین انجام کار برای افراد صورت میگیرد.

از  مزایای این نوع آموزش، انتقال مطالب بصورت مربیگری در حین انجام کار میباشد که بطور همزمان فرد یادگیرنده، مورد آموزش و امتحان و ارزیابی قرار خواهد گرفت و با توجه به قرار گرفتن مربی در کنار افراد در محیط واقعی کسب و کار این امکان را فراهم میسازد که در صورت بروز سوال، در همان لحظه، پاسخ  علمی و عملی و نحوه صحیح کار آموزش داده شود و بدون نیاز به یادداشت مطالب، آموزش ها در رفتار فرد آموزش گیرنده ثبت میگردد و در این راستا با توسعه  مهارت های فردی کارکنان، سازمان با افزایش راندمان مواجه خواهد شد.

شایان  ذکر است که این نوع از آموزش، برای کارکنان با هر سطحی از سواد، طراحی و  اجرا شده و نتایج قابل توجهی برای رستوران هایی که مشتری ما بودند، به همراه داشته است.

کلینیک فوق تخصصی بینا مدیران،

 ارائه دهنده آموزش های ضروری برای تمام کارکنان رستوران های ایرانی :


گارسون ها | سرگارسون ها | صندوق داران | مدیران سالن | خوشامدگو ها | سرآشپز و  آشپز حرفه ای | سرپرست آشپزخانه و فیش خوان | مسئول رزرو و برگزاری مراسم  ویژه | افراد آشپزخانه | باریستا و کافی من | بوفه چی/قهوه چی/شاطر | نظافت کاران | پارکبان و نگهبان | افراد ظرفشورخانه | مسئول فضای بازی کودکان | مسئول خرید و تدارکات | مسئول لاندری و مرتب کردن لباس ها | مسئول انبار و سردخانه ها | مسئول نظافت سرویس ها | عکاس و موسیقی زنده | افراد بخش بیرون بر و پیک موتوری ها